26 januari 2008

Trasdocka


Imorse vaknade jag av att mamma sa "Din guldfisk har dött!" "Var är den andra?!"

För en vecka sen hade jag två guldfiskar och en sugfisk. (Mamma kollar inte på mina guldfiskar alltför ofta, som ni kanske märker) Nu har jag bara sugfisken kvar. Typiskt att just mina guldfiskar var tvugna att dö! Dom som bor så fint! Det är konstigt med guldfiskar för bland lever dom länge o ibland lever dom inte alls länge. Man märker på dom när dom mår lite dåligt också. Jag kände på min innan båda dog, för dom betedde sig så konstigt. Jag tror att dom är sällskapliga också. För ofta när en dör så lever den andra bara några dagar till o sen dör den också. Fast sugisen lever alltid kvar. Goldiesarna kanske, som ett gammalt par, inte klarar sig utan varandra.

- Jaaaa, jag vet att guldfiskar bara har ett minne på några sekunder. Men det är en fin tanke!

Idag har jag iallafall jobbar på Kungsörstorp tillsammans med Matilda och Niklas. Det gick alldelles utmärkt! :) Så har jag varit hemma hos Madde med Carro, Stin, Isa och Madde. Vi har ätit och snackat! Var länge sen vi gjorde det. Mysigt!

Måste bara berätta att jag är helt såld på kattrasen Ragdoll. Såå söta katter, jag vill bara ha en!! Grabben här under har jag hittat på Blocket, men han verkar redan vara såld tyvärr! Typiskt! Men en ny kull är på G...

Godnatt min skatt, sov så gott i natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Naaaw jag dör ragdolls är för söta!!