6 februari 2008

Passion

Haha, jag har hittat dom. Dom låg i det sjätte etuiet, som låg på golvet, under handfatet :)

Snart ska jag iväg och jobba! Det regnar ute, men jag ska nog gå dit ändå. Är rätt skönt att gå! Har typ ingenting intressant att skriva just nu. Ledsen för det.. måste skaffa mig ett mer innehållsrikt liv snart!

Men jag kan berätta om dagen när passionsfrukten kom in i mitt liv. Jag gick i tvåan på Hagaskolan och jag kommer ihåg att vi satt ute på bänkarna vid Skogsgläntan. Karin tog upp en frukt som jag aldrig sett förrut. Den var brun och liksom skrynklig i skalet. Hon delade den på mitten och åt den med sked! Facinerande, tyckte jag! Karin kom ju ifrån något så exotiskt som Mora, så jag tänkte att det var därför hon hade fått tag på en så konstig frukt! Mora som förövrigt enligt min lågstadieklass är Dalarnas huvudstad :)

Nu ska jag jobba! Ta hand om er!
XOXO Malin

2 kommentarer:

matilda sa...

men malin, vilken BRA historia :)

Resistansen sa...

Haha! Ja men Mora ÄR Dalarnas huvudstad.