16 maj 2008

Vaniljglass

Igår kväll var helt galen. Jag var typ gråtfärdig när jag kom till Lindha. Hade en asjobbig dag på jobbet och så hade jag cyklat hem i spöregn.. sen flamsade vi i typ två timmar och jag gick hem med ett stort leende på läpparna, haha!
Idag har jag förberett för Bärsingens fest. Peter Siepen och Måns Möller kommer till Torpet och ska underhålla.
Thomas gjorde jordens klantigaste grej och jag tyckte verkligen synd om honom... han hade kokat iordning en "smet" som skulle bli vaniljglass och helt plöstigt hör vi bara hur någon skriker inne i köket. Det var Thomas som hade tappat ut den varma vaniljsmeten över hela köksgolvet! Han var helt hysterisk och sa tämligen uppgivet att "Det är lugnt, den ska bara stå på bordet som glass om fyra timmar. Jag gör en ny". Sen var det dödstyst i köket i några lååånga minuter. Det händer inte ofta när Thomas jobbar :) Det sköna med Thomas är att han inte är så långsint, haha! Det tog typ 10 minuter och sen var han på topphumör igen. Ingen idé att sura över någon som man ändå inte kan ändra på.. :D Vi fick jordgubbar doppade i choklad av honom! Hihi!

Ikväll ska jag och Lindha hem till Patrik och kolla på någon dansfilm. Jag är ingen dansfantast direkt, men det ska bli skönt att sitta ner och ta det lugnt o käka lite godis (Lindha har lovat att vi ska köpa godis, haha). Inget ritch ratch idag ;)

Imorgon blir det finmiddag på Mekong med tjejerna. Mums! Och på dagen ska jag kolla på lillebrors musikal. Hoppas bara jag får en biljett!!
Måste käka nu! Ta hand om er! pusspuss

4 kommentarer:

matilda sa...

neeejdu, inget ritch ratch, fan va dåliga ni är :) hihi

Anonym sa...

MATILDA de är helg o jag är så smal att revbenen sticker ut, som fan :) hahah

matilda sa...

okioki, jag tror dig! NOT! ;) ha så kul ikväll babys

Anonym sa...

hihi tack älskling! fan vad mysigt vi ska ha imorgon :)