17 september 2008

Synvilla

Jag har precis läst lite om ögonoperationer för att rätta till synfel. Att operara ögonen för att kunna se bra verkar kunna kosta mellan 15 000-50 000. Om jag vann pengar tror jag absolut att det skulle vara det första jag la dem på. Jag har funderat ett tag på att göra det...

Det kan göra mig arg att man inte får något som helst bidrag för att man har synfel. Jag inser ju att det skulle gå åt hur mycket skattepengar som helst till alla oss med synfel, men på något sätt tycker jag faktiskt att vi borde stöttas lite. Det är ju inte bara ögonoperationer utan även linser och glasögon som är dyrt.
Har du till hörselfel betalar landstinget en hörselapparat och har du diabetes har du rätt att hämta ut insulin, sprutor och kanyler på Apoteket...och det är absolut rätt! Men varför får vi med synfel ingen hjälp alls?

Det blev mitt seriösaste inlägg i år :) Hoppas jag är på bättre humör imorgon! puss&kram godnatt

1 kommentar:

Anonym sa...

mm den där klockan ville jag ha förut:)