29 oktober 2008

Tie

Vintern slog till snabbt och hårt. Skillnaden sen vi ställde om till vintertid känns verkligen. Det är kallt och mörkt. Precis så som Sverige i cirka sex månader varje år. Molnen har tagit solens plats och till och med färgerna på löven har försvunnit. Det är grått och trist. Och gråa dagar skyndar aldrig på...

Det är tur att det finns annat ljus i vardagen :) Imorgon ska jag tillsammans med 30 andra glada människor ta min lilla resväska och resa några mil söder ut. Österrike, Wien, är målet. Pappa fyller 50 och vi ska gratta honom där borta.
Jag har köpt en elektrisk slipshängare (nu hoppas jag verkligen att pappa inte har hittat till min blogg!) som, när man trycker på en knapp, snurrar runt och visar alla slipsar som hänger på den. :D För att utöka pappas slipssamling ytterligare har jag köpt en slips till också. Han har ju bara typ 100 stycken så ;)
Idag kom tapeterna till fondväggen i min lägenhet och nästa vecka ska vi sätta upp dom och flytta in alla mina möbler... Det går bra nu, kompis, det går bra nu!
Nu ska jag gå och packa min väska! Godnatt alla söta människor out there! :)

1 kommentar:

matilda sa...

asbraaa present och ha såååå kul. :)