4 november 2008

Oerfarna

Idag har jag varit i skolan :) Min tredje och svåraste lektion. Vi började jobba i datorerna och inte i PC som jag är van vid utan i Mac. Gaaah! Vad frustrerande det var! Men tillsammans lyckades jag och Antonia lösa uppgifterna, efter viss hjälp ifrån läraren ;)


Vi fnissade oss igenom hela lektionen. Det började med att jag inte hittade mitt användarnamn och lösenord till inloggningen så jag fick låna lärarens och logga in med dom i stället. (Pinsamt eftersom han bett oss att kolla så att allt funkar innan vi kommer till lektionen). Jag beklagade mig för Antonia för att jag visste att jag hade fått papperet men att det var skitlitet så att det säkert flygit iväg någonstans. Vi kom fram till att det måste vara bäst att ge ut användaruppgifterna på en A3:a i kartong ;) Sen gick vi ner på rasten och köpte kaffe/oboy och när vi kom in i klassrummet så ser jag att en liten lapp med fotspår på ligger på golvet framför mig. Jag tar upp den och säger innan jag tittar "Den där ser lite ut som min inloggningslapp". Och jaa.. det var min inloggningslapp! Den hade legat där sen lektionen började och var alldelles smutsig. Läraren frågar mig om jag har lika bra koll på mina bankpapper. Oooops! :) Så började Antonia skämta om att hon skulle bli utkörd i från klassrummet för att hon med största säkerhet skulle råka välta ut sin kaffekopp över skrivbordet... Vad händer? Hahaha, det går typ en minut och så slår hon till koppen och kaffet rinner ut över skolbänken och henne själv. Hahahahah! Jag räddade henne med några desinfektionsservetter som jag hade i väskan!
Haha! Läraren måste tycka att vi är lite oerfarna, eller hur jag ska uttrycka mig ;) Vi är glada att han fortfarande ler åt oss, hehe!

Nu är min plan att hitta en billig och liten micro på ÖB! See yah!
__________________________________________________________________
ps. STORT TACK till Mikaela som hjälpte mig att tapetsera igår. Nu är det klart att flytta in! Superfint blev det och jag är hur nöjd som helst :D ds.

2 kommentarer:

M sa...

you are welcome my friend :D !! Tycker också att det blev grymt bra! Så snyggt!

matilda sa...

haha MALIN: om du är lika bra meddina bankpapper.... du hänger juh för fan på banken jämt, och varför är det så?? ;) tss
du verkar trivas.. DEHHT är bra