11 april 2009

Nästa sak på min lista

Jag har precis läst ut en bok som jag började läsa förra helgen. Boken heter "Nästa sak på min lista" och den handlar om en tjej som heter June. Hon är med i en bilcrash och på passagerarsätet på bilen hon kör sitter en tjej som hon går på samma viktväktar möten som, Marissa. Marissa dör och June lämnas kvar med en lista; "20 saker jag ska göra innan jag fyller 25", som Marissa har skrivit. June bestämmer sig för att eftersom Marissa inte själv kommer att kunna genomföra listan så ska hon göra det istället. Listan ser ut såhär:

1. Gå ner 40 kilo
2. Kyssa en främling
3. Förändra någons liv
4. Ha på mig sexiga skor
5. Springa ett femkilometerslopp
6. Våga gå ut utan behå
7. Få Buddy Fitch att betala
8. Vara den hetaste tjejen på Oasis
9. Vara med på teve
10. Åka helikopter
11. Puffa för en egen idé på jobbet
12. Prova på boogieboarding
13. Äta glass bland folk
14. Gå på blind-date
15. Ta med mamma och mormor på Wayne Newton-konsert
16. Få massage
17. Slänga badrumsvågen
18. Se en soluppgång
19. Visa min bror hur tacksam jag är
20. Ge bort en stor summa pengar till välgörenhet


Boken var väldigt rörande och jag funderar faktiskt på att göra en egen lista. Vad ska jag hinna med innan jag fyller 25? Det tål att tänkas på...

Inga kommentarer: