4 juni 2009

On top of the world

Goddagens! Tre timmar kvar till arbete och innan det tänkte jag nog gå till biblioteket och rösta i EU-valet. Jag blir lite ledsen när folk säger att de inte tänker rösta. Jag undrar om de förstår att val som detta är en av de chanser som vi medborgare har att säga vad vi tycker. Om det gör mig ledsen att folk inte röstar jag det mig snarare arg att folk sen har mage att klaga på allt vad politik och politiker heter. Det är väldigt lätt att klaga när man inte själv orkat sätta sig in i någonting, inte ens orkat rösta. Jag tycker att det är slappt att inte att "orka" rösta i ett val som kommer att påverka både en själv och ens barns och barnbarns framtid. Som jag sa till förra valet; att rösta är en rättighet och en skyldighet! Tänk lite på det. Jag tycker att det skulle kännas skönt att veta att jag har någon i Europaparlamentet som representerar något som jag kan stå för...
Är du osäker på vad du ska rösta på kan du göra ett enkelt test på DN, som iallafall vägleder dig lite...
Nog om det.
Efter att jag har jobbat ska jag hem till Matilda på tjejkväll eftersom jag har missat alla andra den här veckan. Mys :) pusspuss

1 kommentar:

caroline sa...

Snygg blogg malin! Önskar man själv kunde vara lite duktig på sånt här haha :)