14 oktober 2009

Lycka och olycka

Tjenare bloggen! Jag sitter någonstans mellan Södertälje och Strängnäs och väntar på att trafiken ska komma igång igen efter en olycka på vägen. Ingen aning om vad som har hänt, men jag känner mig lite stressad över situationen eftersom jag ska vara på återbesök hos Memira klockan 15.15 och jag vet inte om jag kommer hinna. Tur att jag har min lilla mini-PC med mig iallafall så att jag kan fördriva tiden med den :) Planterar lite vindruvor på Farmville och annat som man kan göra för att få tiden att gå!

Operationen igår gick jättebra. Jag skrattade så mycket att läkarna skrattade de med ;) Det var lite obehagligt just under själva operationen när de satte en typ sugpropp för mitt öga så att jag bara såg en röd laserprick, det tryckte lite över ögat, men det var över så fort att det inte gjorde någonting :) När jag var klar fick ja vila en stund i ett mysrum innan jag fick göra en sista koll att allt var bra. Sen kom pappa och hämtade mig och körde hem mig till Kungsör. Sen fick jag vila lite till innan pappa väckte mig och sa att han hade gjort mat :) Gott och välbehövligt! Jag var lite snurrig och ögonen värkte lite, men det gick över rättså fort. På kvällen kunde jag kolla på tv som vanligt när jag har mina linser i. Helt utan problem alltså! Underbart! Idag kan jag bara konstatera att jag ser utan problem och det är helt fantastiskt! Jag funderar på vad jag ska göra med mina gamla glasögon... elda upp dom? Spara dom som minne? Haha! Vi får se!

Nu börjar bussen rulla igen så jag hoppas att jag kommer i tid trots allt! See you! XOXO Malin

2 kommentarer:

sandra sa...

Gud vad skönt att det gick bra gumman! Måste vara konstigt att kunna se nu helt plötsligt:) Är jätte glad för din skull att det gick bra. Själv ligger jag hemma och är sjuk...inte jätte sjuk men jag har blåsor i hela munnen, ont i huvudet och känner mig lite febrig och hängig. Asså... cicci, jag och elin skulle kanske inte ha pussats så mycket när vi träffades förra veckan eftersom vi alla 3 blev sjuka efter det ;)hehe Nej nu ska jag gå och lägga mig. Puss gumman!

lindha o matilda sa...

fan vad skont att allt gick bra! ;) puss/ matilda, lindha