31 december 2009

2009

Det här är det sista inlägget för i år. År 2009 har varit ett år då det hänt mycket saker. Både bra och dåliga! Jag kommer nog mestadels att minnas år 2009 som det året jag äntligen tog tag i pluggandet och började på Södertörn. Jag kommer att minnas väntan på Felix och lyckan då han äntligen kom :) Jag kommer att minnas några tråkiga saker hände som inte går att göra något åt. Jag kommer att tänka på att 2009 var året som jag började jobba på ICA. Jag kommer att minnas en och annan galen fest och en mysig vecka i Smögen. Jag kommer att tänka på den fina midsommaren i Mariefred som innehöll både hagel och strålande sol. Jag undrar om jag kommer att komma ihåg att 2009 var det första året på länge som jag inte var utomlands en enda gång. Jag hoppas jag glömmer hur otroligt trött jag var på snön och kylan så jag kan längta till den nästa år igen!





Sen jag skrev senast har det hänt lite grann också. Jag har fått reda på att kära vän Sandra ska gifta sig i maj med sin Andreas :) Är så lycklig för deras skull! Bilderna i inlägget under är ifrån när vi var och tittade på klänningar. Mitt ansvar inför bröllopet är pyssel och jag längtar tills jag får sätta igång!


Jag har firat jul tillsammans med min familj och moster och familj hemma hos oss i Kungsör. Jag fick en symaskin som så fort som möjligt ska sättas i arbete! Juldagen firades i mitt älskade Strängnäs tillsammans med de gamla klass- och paralellklasskompisarna. Mysigt som tusan! På annandagen kom lite av pappas släkt och firade jul med oss. Farfars kusin Evert ifrån Stockholm var också med. Han är äldst i släkten och en beundransvärd människa :) Dagen efter skjutsade vi honom hem till Kungsholmen och gick lite på något stort köpcentrum vid Kungens kurva. I måndags var jag ju som ni vet och kollade på bröllopskänningar på dagen. På kvällen hade jag filmkväll tillsammans med mina kusiner Sara och Sofia hemma hos Sara i Västerås. Vi tittade på gamla filmer med Thor Modeen eftersom jag kände att jag var tuvngen att veta vad han har gjort egentligen :) På tisdagen fick jag massage av Sara (hon är utbildad massör :D) innan vi åkte in till stan och åt lunch med Sofia. På kvällen var jag hemma hos Jossan och planerade lite inför idag med henne och Gabban. Mys! Igår jobbade jag på förmiddagen och efter jobbet åkte jag in till Örebro tillsammans med Jennie och hennes pappa :) Det bästa jag köpte var en superfin ceriserosa vas som jag gått och suktat över länge. På REA! Idag har jag bara tagit det lugnt och snart ska jag göra iordning mig för kvällen.




Gott Nytt År till er Alla!
ps. efter nyår får ni följa min nya blogg http://www.alltomminlista.blogg.se

1 kommentar:

camilla sa...

Nej då. det behöver du inte bli hjärtat! så länge det inte är du som kör för nära bakom ;) hihi <3