31 januari 2008

I must go

Hehe, jag skulle inte på dejt, om ni trodde det. Jag skulle till mitt favoritställe arbetsförmedlingen. Fast den här gången i Köping o inte i Kungsör. Det var ett jobbsökarmöte o där satt jag i en timme tillsammans med ett tjugotal andra arga och deprimerade människor som helst ville därifrån :) Jag klagade (för att passa in lite i gänget) på att det inte går att ringa direkt till ams i Kungsör för att man kommer till en nationell röstsvarare. Då förklarade killen på ams för mig att jag skulle ringa till Kundtjänst och be dom ringa till ams i Kungsör och säga det som jag ville säga. Såklaaaaart, hur dum är jag egentligen? Det är klart att det är bättre att jag först berättar för en människa som överför det till nästa människa... Det skapar ju ett jobb extra om man tar det ett led längre! Smaaart arbetsförmedlingen! ;P
Efter det kände jag iallafall att jag var tvungen att göra något roligt. Shopaholic som jag är så tog jag bilen till Eskilstuna o strosade runt i Tuna Park och på Växthuset. Köpte en mårbackapelargon till mammas köksfönster. Så köpte jag ett blåvitrandig skjorta för lite av presentkortet som jag fått av mina tjejer :) Två linnen på Gina Tricot och en rosa sjal på H&M!
Så nu är jag lycklig :D

Satsar på att läsa ut min bok ikväll! Imorgon ska jag berätta för er om olika spritsorter! Ha det!
________________________________________________
Bilden har jag photoshopat ihop alldelles själv. Det är första gången jag grejar med photoshop o det var fan inte det lättaste :) Men kul var det. Och ännu roligare blir det nog om man lär sig lite och om man har några roliga bilder. Dagens bilder kommer ifrån min runda på stan. Hortensior, världens sötaste skor och jag i min nya skjorta!

Inga kommentarer: