6 januari 2008

A little less conversation

Jaha, då var det söndagskväll igen och en ny vecka väntar...
Imorgon ska jag, som mina föräldrar beordrat, gå till arbetsförmedligen och säga att jag är arbetslös. Men jag ser det inte som en så jobbig grej :) Oftast om man är arbetslös är det ofrivilligt, men jag känner att jag är rättså förnöjsam med det. Jag ser den här tiden som ett extra långt jullov för att jag har varit så duktig och jobbat så mycket under året. Och tro nu inte att jag planerar att vara arbetslös resten av året också för så är det verkligen inte.. jag tar det bara lugnt ett tag och hämtar mig efter julbord och annat. Sen ska jag göra ett ryck, som Charlotte Kalla, och ta tag i mitt liv :) Jag tänker mig att rycket börjar imorgon, och sen fortsätter det lite senare under veckan eftersom jag ska få sällskap imorgon och sen ska jag ju till Sthlm på tisdag. Sen ska jag alltså göra något åt mig själv :D Alltså inte ett lika intensivt ryck som Kalla, men ändå ett ryck.
Jag vill börja jobba på Smycka på Tuna Park, Eskilstuna. Tycker asmycket om deras sortiment och märken :) Ska skicka in mitt CV till dom, fast dom inte söker någon! Hihi!
Annars är min plan att jag ska jobba på skola/förskola här i Kungsör :) Måste iallafall vara någonstans där jag träffar folk, annars blir jag hysterisk!
Så kanske ni undrar varför jag har en länkad bild på Idol Daniel och då kan jag tala om att det är för att jag väntar på hans skiva, och tills den kommer tänker jag lyssna på hans audition, Unchained Melody, på repeat :D

3 kommentarer:

M sa...

Bra jobbat gumman, håller på dig. Du är ju faktiskt inte arbetslös bara mellan två jobb, fast du inte vet när det andra börjar :P. SÅ jag ser det hahah!!
Japp, S-holm på tisdag får vi se hur min dom lyder o va jag ska göra av mitt lilla liv ;).
Thank you sweetie!!

Anonym sa...

Det löser sig nog på allra bästa sätt för dig! Du är ju Malin liksom. Jag hoppas vi ses snart igen. Kramar i massor från danskan.

Resistansen sa...

Jippie arbetsförmedlingen!
Jag jobbar hela tiden tycker jag, du kan få lite av mitt jobb :P