10 januari 2008

Bad day

Åhhh, jag lyssnar på Tiny dancer och vill bara gråta!

Count the headligths on the highway


Idag är jag arg för inget har gått som jag ville. Jag skulle till arbetsförmedlingen igen för att visa betyg och arbetsintyg, men eftersom jag är så jävla slarvig så hade jag inget av det. Så har mina nycklar varit borta sen i förrförrgår och jag har inte hittat dom någonstans.. och jaaaa, jag har tittat i väskan minst fem gånger.. Så tänkte jag att jag skulle ringa till arbetsförmedligen o säga att jag inte kan komma idag eftersom jag inte har några papper att visa upp (och det var det som var hela grejen). Men när man ringer på AMS 0227-nummer så kommer man till en nationell växel, men en dataröst som säger att jag måste veta för- och efternamn på den jag söker, annars får jag prata med en nationell telefonist som inte bryr sig ett skit om att jag inte kan komma med mina papper till arbetsförmedligen i Kungsör. Och namnen på de som jobbar på arbetsförmedlinge i Kungsör finns självklart inte på deras hemsida. Så nu har jag skickat ett arg mail till Arbetsförmedlingen i Kungsör. Hur som helst så blev jag ju tvungen att ta mig till arbetsförmedlingen (eftersom jag inte kunde ringa) och säga att jag inte hade några papper och att det därför inte var någon idé att jag kom. Så när jag skulle till arbetsförmedlingen, som skulle stänga halv fyra, så startade inte bilen. Och när jag kommer in igen för att skälla på mamma för att bilen inte funkar ser jag att dom inte stänger halv fyra utan tre, så jag var iallafall för sent ute. Damn, my life is good!

Det var där jag gav upp och la mig i soffan och väntade på bättre tider. Gick lite senare upp till mitt stökiga rum för att leta en sista gång efter mina borttappade nycklar, och gissa var jag hittade dom! Jo, i väskan så klart :) Så nu känns allt lite bättre och jag har ringt till skolan och bett dom skicka mina betyg, plus att jag har pratat med Ann-Lo på Klockis så hon ska skicka ett arbetsintyg åt mig.

Count the headligths on the highway


ps. jag vill ha fler ärenden på banken ;) .ds

2 kommentarer:

M sa...

Hhaha, så klart dagen din kunde ej blivit annat än bättre gumman! ;)
Du får nog ta o gå en raggarrunda till banken i morgon tycker jag!! hihih. Morgondagen blir alltid ljusare (eller man kan hoppas) puss på dig!!

Anonym sa...

Jag har ju visst skrivit sen nyår. Du måste ha klickat på ett inlägg bara. jesperjernberg.blogg.se klicka lr copa så ser du att det är en bra blogg. hahaha. allt bra?