17 januari 2008

>> Restless

Idag har varit en toppendag :) Dagen började med att pappa och jag gick upp och grattade lillebror med frukost på sängen (mamma började för tidigt för att få vara med). Han fick ett xbox 360, så nu sitter han i rummet bredvid mig och har ihjäl människor med motorsåg. Inget jag avundas precis. Jag ser mer fram emot att få spela lite gitarhero, eftersom jag hittills inte fått göra det :) Har hört att det ska vara nästan lika roligt som Singstar, fast det har jag förstås svårt att tro på. Hur som helst. Idag har jag iallafall pysslat med allt möjligt. Gick en promenad i solen och njöööt av ljuset. Underbart! Har också att upp platsfilmen, som ni såg i gårdagens inlägg, på fönstrena i köket. Superfint blev det, och solen strålade genom dom nyputsade rutorna! (tyvärr hade det hunnit börja regna när jag tog kortet, typiskt!) Efter det bakade jag bullar och fixade lite med maten till kvällen. Chokladbollar blev det också, tänka sig :D Har strykit och bytit gardinerna i köket med... och städat i mitt rum! Haha, börjar det märkas att jag är en rastlös fritidsutredare?!
Imorgon är planen att jag ska gå till arbetsförmedlingen (kanske förbi banken också?) och visa upp mina betyg från gymnasiet för verifiering. Ska helst ha ett intyg ifrån Kungsörstorp också om att jag jobbar där. Förövrigt blev jag väldigt förvånad när jag öppnade kuvertet med mina betyg, postitivt överraskad faktiskt. Jag får ibland för mig att jag var kass i skolan. Men jag blev riktigt stolt över mig själv när jag stod med betygen i handen. Inget att skämmas för :)
Har fått nys om ett jobb också, som skulle kunna passa mig alldelles utmärkt. Men det är lite hemligt än så länge. Får se hur det blir det. Jag lovar att berätta mer när jag kan! Så fråga inte nu! (Lindha! :P)
På lördag kanske jag ska ut på krogen med min lilla rastlösa vän Mikaela, som kommit tillbaka till mörkret i Malmköping efter ett år i centrala delarna av Denver. Du vet väl att du är välkommen till metropolen Kungsör när du vill hjärtat?

Inga kommentarer: