24 mars 2008

Top notch


Idag vet jag inte vad jag ska skriva. Jag läser så många bloggar nu och jag läser alltid alla andras innan jag börjar skriva min egen. Så när jag börjar känns det alltid som att jag skriver samma som någon annan. Antingen får jag bestämma mig för att de vars bloggar jag läser inte läser min blogg, eller så får jag börja skriva min egen blogg innan jag läser alla andras.

Det jag kan skriva utan att vara rädd för att någon skriver samma är iallafall vad jag har gjort idag. Jag har varit ute på promenerat, gått runt Söders gärde, med Karin :) Mycket bra prat och det kändes friskt och härligt att gå ut i kylan! Vi stannade vid Runnabäcken och tog lite kort på isen o en massa bilvrakdelar som fanns där. Sen gick vi hem till mig och fikade lite! Mysigt!

Efter det åkte jag och la familia hem till moster i Västerås och grattade henne på 57-årsdagen :) Vi pratade om mina gamla släktingar (jag som funderade på dom häromdan) och mamma berättade att hennes morfar var guldsmed i Kirkenes. Men guldsmedjan och nästan hela byn Kirkenes brändes ner av ryssarna, under andra världskriget kriget. Men sparat finns, hos min moster, några smycken ifrån guldaffären :) Häftigt att se! Och i asken som de ligger i finns också en stämpel med mammas morfars initialer och på insidan, i fodret, står hans "signatur".
Nu blir jag verkligen sugen på att veta mer! Mer mer mer!

Nu ska jag sova, eller först ska jag läsa ut min bok; SMUTS, sen ska jag sova!
Upp imorgon, först på möte och sen jobba på dagis!

Godnatt! /Malin

Inga kommentarer: