30 maj 2008

D-day

Hej bloggen! Imorgon är det D-day, dagen D. Bröllop på Ringvägen! Jag åker till Matilda klockan elva och hon fixar mitt hår.. hihi! :D Sen blir det hem o fixa klart det sista innan gästerna kommer klockan två :) Man kan tro att en hel pluton flyttat in i vår trädgård, men det är bara vårat partytält! 5*10 meter, haha! Pappa har fixat belysning i trädgården också så det är superfint! Ska föksöka ta lite bilder imorgon!

Igår jobbade jag till klockan fyra. Farbror (från Schweiz), kusin, lillebror och pappa kom förbi på jobbet och fikade lite innan vi åkte hem. Jag duschade och gjorde iordning mig fort för att åka till Skavsta, med ett viktigt stopp på vägen.. Mikaela! Hehe, hon hade bara varit hemma i en halvtimme när jag rullade in på gårdsplanen :) Hade med mig lite blommor och önska henne välkommen hem! Hon var brun och lika söt som hon alltid är, hihi! Skönt att ha min baby hemma igen!

Sen åkte jag iallafall vidare till Skavsta. Lyssnade på Queen hela vägen o vrålade med, haha :) Kom precis i tid för att hämta upp farbror nummer två (Österrike) och hans fru och barn! Pappa hade sagt åt mig att ta vägen mot Katrineholm så jag tänkte att jag skulle göra det på hemvägen. Väl i Katrineholm så var jag tvungen att välja vägen 55/56 mot Örebro eller mot Västerås, jag bestämde mig för Örebro! Sen kom vi lite på villovägar. När vi hade kört i någon timme frågar min farbror om jag verkligen tror att jag är på rätt väg. Det står nämligen Norrköping på alla skyltar, hahaha! Jag var fortfarade typ helt säker på att Kungsör var rätt nära, men när vi ringde till pappa berättade han att så var det inte ;) Vi blev alltså tvugna att åka tillbaka heeeeeeeela vägen. Suck! Jag måste fan skaffa en GPS nu asså! ;P

3 kommentarer:

Resistansen sa...

Jag kan tyvärr inte medverka. Synd synd synd!
Hoppas det blir en toppendag! :)

Anonym sa...

åhh vad tråkigt! :/ men jag hoppas vi ses snart gumman!! pussss

Anonym sa...

men va ovanligt att du är heeeelt säker på att det var rätt väg. Det brukar ju du ALDRIG göra. Hahaha. Malin med världens bästa lokalsinne! Ha så kul ikväll baby! pussss!