24 juni 2008

Sex and the city

Hej bloggen! Jag är typ lika stressad idag som alla andra dagar. Måste hoppa in i duschen typ NU för att hinna till Lindha i tid så vi kan möta upp Elin i tid o komma till biografen i god tid ;)
Det jag vill berätta idag är iallafall att jag har känt mig ful och grå hela dagen. Påsar under ögonen, förkyld-näsa och tråkiga kläder. Det var jobbigt att åka till jobbet och när jag väl kom dit var det en massa folk (killar i min ålder, såklaaart) där som höll på att fixa iordning scener och ljudanläggningar inför festen på torsdag, vilket innebar att jag kände mig ännu fulare..
Men så kom en tjej som ska designa lokalen in och typ tvärstannade framför mig och halvskrek "guuud, vilken snygg klocka!". Haha, jag blev skitglad (även fast jag inser att det inte var jag som var snygg, utan som sagt; klockan). Jag kände iallafall att hon typ gjorde min gråa dag.
Efter jobbet var jag tvungen att fixa några grejer på stan. Jag gick in på McDonalds och när jag stod i kassan märkte jag att tjejen som jag beställde av stirrade på mig. Jag tänkte typ "faan, vart har jag en fläck någonstans nu då? har jag målat läppglans utanför läpparna, eller vad är fan är det hon glor på?". Haha, hon fortsatte stirra och till slut sa hon (efter att jag kollat en aning argt på henne ;P ) "Vilket fint halsband du har!". Haha, jag blir så glad att det finns så snälla människor som, fast dom aldrig har pratat med mig förrut, kan göra mig så glad när man känner sig så trött :)
Jag har nu bestämt mig för att själv göra samma sak. Alltså säga snälla saker till folk, även fast jag inte känner dom!
Ha det fint! Skriver mer sen! pusspuss

1 kommentar:

Resistansen sa...

Det är schysst när folk släpper fina kommentarer. Kom att tänka på en gång när jag satt i biljettluckan och det kom en tjej med en jacka som jag tyckte var the bomb. Så hör jag mig säga "Snygg jacka du har, den är gammal va?" Jag menade ju att det var second hand. Men jag rättade mig snabbt och hon såg glad ut när hon gick :P