22 september 2008

Helg

<- Såhär trött ser jag ut när jag kommer hem ifrån jobbet! Den här veckan jobbar jag, dessvärre, måndag till lördag på grund av förkylningar bland kollegor. Det är bara att köra hårt o hålla sina tummar hårt för att man inte åker dit själv!
Helgen har varit den händelserikaste på länge :) I fredags var mina gostjejer här och firade mig! Vi åt pastasallad och chokladmousse som jag lagat. Jag fick tre jättefina armband, en mascara och en bakbok, hihi! Perfekt! Tusen tack mina älsklingar!
På lördagen vaknade jag av familjens sång i trappan, frukost på sängen och paket till födelsedagsbarnet :) Inte så tokig start på dagen! Fixade iordning mig och åkte till Eskilstuna för att hämta upp Mikaela. (Kändes lite annorlunda att åka bort på sin födelsedag, men det blev toppen!). Vi käkade på stan och jag fick en bok om choklad som jag ska lusläsa så fort jag får tid :D Sen åkte vi vidare till Linköping för att plocka upp Emil och Marcus. Men Marcus svek för det inre trycket och stannade hemma och pluggade... BU!! Fick iallafall en tjuvkik in i deras studentlägenhet :) Superfin tyckte jag! Sen bar det iallafall av mot Motala och Mikaela och jag inkvarterade oss på Park Hotell. Sen gick vi alla tre till hamnen för att äta lite middag. Fish&chips, blev det och det smakade utsökt! När vi gjort i ordning oss (ytterligare en gång) började språngmarchen till Jolines hus. Målet var Dalgatan 69 så vi vandrade på och frågade folk längs vägen. Väl framme insåg vi att Dalgatan slutade på nummer 67, så vi började leta i skogen efter fortsättningen enda tills mina kompanjoner gav upp och ringde värdinnan. Joline. Hon började asgarva i telefonen och informerade oss gapskrattande om att vi var på fel gata... ;) så det var bara att vända om! Det var Duvedalsgatan vi skulle till och inte Dalgatan. Typiskt! Jag som varit så säker...

1 kommentar:

M sa...

hihi ja, men inte tillräckligt säker. hahha var mer roligt att gpsen var insatt fel med :P