17 juli 2009

Synder

Jag har precis gått igenom alla mina bilder och alla bilder på mig på min Facebook. Släktingar, föräldrar och andra vuxna börjar nämligen dyka upp där alltmer regelbundet :) (och man vill ju inte att dom ska veta för mycket! haha!) Men efter att ha gått igenom allt har jag kommit fram till att jag har nog faktiskt inget att skämmas för. Så leta på ni bara ;P



När vi kom hem satte vi oss och kollade på Uppdrag granskning om Stieg Larssons arv där det diskuterades vem som egentligen har rätten att släppa den fjärde boken i Millenium-serien. I snart fem år har det tvistats om pengarna och boken. Stiegs sambo Eva Gabrielsson strider mot Stiegs far och bror som, eftersom inget giltigt testamente finns, ärvt alla miljonerna av Stieg. I programmet säger tidigare ordföranden i Expo, och f.d justietieombudsmannen Per-Erik Nilsson "Man känner inte en person förrän man har skiftat arv med den". Tragiskt! Inte konstigt att girighet är en av dödssynderna... Programmet finns iallafall att se här.

Inga kommentarer: