24 augusti 2009

Måndag

Idag har varit en skön ledig dag. Till lunch gjorde jag en slags moussaka typ.. Köttfärssås, zucchine, aubergine (och jag erkänner på en gång att jag var tvungen att kolla på google hur båda stavas), lök, vitlök, chili, morötter och potatis. Det blev supergott och jag var verkligen nöjd med mig själv att jag kunde äta lite grönsaker :) Blev bjuden på grönsaksgratäng när jag var hemma hos Fia sist och det var så himla gott så jag blev lite inspirerad att prova på det!
När Martin kom hem ifrån skolan åkte vi in till Tuna eftersom han absolut var tvungen att köpa en Hugo Boss parfym med tillhörande deodorant. Ni vet "inte lukta usch, stå högt i kurs"... När man börjar gymnasiet är det viktigt med sånt där. Jag köpte några linnen och dessutom en liten grej till en liten kille som jag känner.. men den har han inte fått en så ni får inte se den än eftersom jag vet någon som läser min blogg som kan skvallra för honom då ;)
Sen åkte vi hem och mamma och jag gick på auktion i gamla Logen. Det såldes en hel del fina grejer, men varken mamma eller jag orkade skrika in något. Jag måste skaffa större lägenhet innan jag köper mer grejer! Haha!

Imorgon blir det första riktiga skoldagen för mig och jag håller på att förbereda mig med kläder, SMINK och en bra skolväska. Skolböckerna ligger framme och tågtiderna är kollade. Hoppas jag får en vän eller två :P Haha!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Glöm inte att det tar längre tid att åka till Sthlm nu när dem gör om... :)

retzina sa...

det är lugnt :) haha jag är tyvärr ganska medveten om det! tar mig en och en halv timme enkel resa!