12 oktober 2009

Recipe


I fredags var mina tjejer och Felix här på middag :) Här kommer receptet tjejer, eftersom vi frågat så snällt! (Har aldrig skrivit ett recept såhär förrut, så det blir lite som jag tycker ;D )


3 dl grädde (jag använde laktosfri)
0,5-1 dl vitt vin (riesling hade jag, men de flesta funkar nog)
1-2 dl riven parmesanost (eller Grana Padano för att vara korrekt)
Torkad oregano och basilika som jag krossade lite i handen :)

Salt och grovmalen svartpeppar


Värm matlagningsgrädde och lite vitt vin tills det precis håller på att börja koka. Häll i den rivna parmesanosten tillsammans med lite oregano, basilika, salt och peppar. Låt det stå kvar på plattan en stund på svag värme så att osten smälter, men det ska inte koka! Förhoppningsvis tjocknar det lite, och då är det klart att servera :) Förslagsvis med pasta och kyckling!

3 kommentarer:

Cili sa...

tack hjärtat!

sandra sa...

Sjuuuuukt gott va det!!! Puss!

retzina sa...

hihi ni är sötast!