10 december 2007

Watch


Idag har varit en fin dag! Jag gick upp runt tolv "imorse", så åkte jag in till Tuna Park och shoppade lite fina grejer. Bland annat världens finaste lilla hängur, Pilgrim, i gulddoublé :) Jag blev så lycklig när jag såg det i fönstret för jag har letat efter precis ett sånt! Tänk så glad man kan bli av att få shoppa lite!
Sen åkte jag iallafall hem till klockan halv fyra för att hjälpa min lillebror att plugga inför sitt förstavärldskriget-prov. Det är inte helt lätt alltså.. sjukt dålig bok har dom, stackarna! Men nu vet jag iallafall att Nikolaj, tsar av Ryssland och Franz Ferdinand ärkehertig av Österrike-Ungern, mördades efter första världskriget. Så vet jag också att kvinnorna fick ta över tidigare mansdominerade arbeten under första världskriget, eftersom männen var ute i strid. Kvinnor kan! :D
Sen åkte jag och Martin hem till Hasse och Maggan, ute i Torpa, och åt lite mat :) Mysigt! Efter det åkte jag hem igen för att följa med Lindha och Mimmi på ridning. Eller, Mimmi och Lindhas mamma red och Lindha och jag tittade på! Det var hursomhelst väldigt mysigt att vara i stallet igen.. Hänt lite grejer sen jag var där sist :) Vilket iofs var typ några år sen, haha!

Så har jag bestämt mig för att försöka få tillbaka min dygnsrytm eftersom den har varit helt wacko den senaste tiden. Har köpt sömntabletter (gaaah, skämmes) för att kunna somna inatt. Har somnat efter 05.00 två nätter i rad nu och det känns inte helt bra, så jag kände mig tvungen!


Kör hårt på utmaningarna nu i början:
DITT RIKTIGA NAMN
Malin Erik(a) Andersson
DITT GANGSTANAMN
(första 3 bokstäverna från ditt förnamn+izzle) Malizzle
DITT DETEKTIVNAMN
(favoriträtt och djur) Gryta Katt
DITT SÅPOPERANAMN
(mellannamnet och favoritprogram på tv) Erika OC
DITT STAR WARSNAMN
(de första tre bokstäverna från ditt efternamn och två första bokstäverna från ditt förnamn)Andma
DITT HJÄLTENAMN
(favoritfärg och favoritdricka) Rosa Choklad
DITT ARABNAMN
(två första bokstäverna i ditt förnamn, tre sista bokstäverna i ditt mellannamnoch de fyra första bokstäverna i ditt efternamn) Maikaande
DITT SPÖKNAMN
(svarta och namnet på ditt/dina husdjur) Svarta Morris

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefint ur! Mamma hade massa såna med sig hem från mormor, alltså riktigt gamla ur. Såg du inte dem? De var jättefina. synd nog var ett trasigt och det andra hade någon ritat på!! Skandal. Men jag tror jag tog ett.

Hade vi första världskriget prov? Känns sjukt relevant. Varför kan de inte få läsa om dagens problem istället?

Saknar dig iallafall! Puss!!