12 december 2007

Nostalgi

Nostalgifrågor


1. Vad lyssnade du på för musik under din högstadietid resp. gymnasietid?

Det var ju inte så himla länge sen.. Men jag har typ alltid lyssnat på "toplistelåtarna" och Lars Winnerbäck :) Han är min gud!

2. Beskriv dig själv under högstadie-tiden.

Haha, jaa.. alltså.. jag var rätt trött på min klass eftersom vi gått ihop sen fyran, började glida ifrån varandra. Var rätt så poppis hos lärarna, verkar det som nu i efterhand iallafall, när jag träffar dom :) Jag gjorde väl det jag skulle. Började umgås med Jossis och A-tjejerna i 8:an ngnting!

3. Din första bästis?På högstadiet?

Mina första bästisar var Jenny och Natalie, vi var dom enda Torpatjejerna födda 87 och vi gjorde ALLT tillsammans :) Sen när Karin kom till min klass i 2:an så var hon och jag varje dag :) Det började med att Karin kom in på fritids när jag var arg och satt i Dockis och lyssnade på Micke och Molle.. sen har det bara rullat på.. Vi är grymt bra kompisar fortfarande och hon är en av dom som verkligen känner mig.

4. Första köpta skiva?

Men gud, ska man komma ihåg sånt? Jag minns att jag och Ville och Oskar alltid lyssnade på Thomas Ledin med "en del av mitt hjärta" när vi var små, men jag tror det var deras skiva :)

5. Klädstil i 16-20 årsåldern?
Hehe, jag är ju faktiskt fortfarande 20 så jag vet inte vad jag ska skriva.. rätt mainstream va?

6. Ett riktigt pinsamt minne från tonåren?

Jag förtränger oftast sånna pinsamma grejer.. men något måsste jag väl komma på! Ska tänka lite på den..

7. Ett roligt minne?

När lilla Anna och jag hade tävling om vem som kunde stoppa ner fingret längst i ett hål i golvet.. det var superkul enda tills Anna fastnade och våra mammor kom upp och skällde på oss ;)

8. Något som får dig att bli varm inombords när du tänker på det?

Kemilektionerna när Joline och jag laddade upp med godis som hade kunnat mätta all världens hunger och gjorde handmassage på varandra. Myyyys!

9. Första ensamma äventyr?

Oj, det var nog när jag åkte till Österrike och hälsade på min farbror. Jag var 12 år och grät oavbrutet i två veckor, haha!

10. Första bil?

Har inte haft någon bil än :/

11. Skulle du göra om allt, om du fick chansen?

Jaa, för fan! Jag ängrar ingenting, som Lena PH skulle ha sagt!

12. Lägg ut tre bilder på dig själv (Liten, tonåring och en färsk bild)


















Inga kommentarer: