3 april 2008

1 - Hur länge har du bloggat?

2006-feb-22 skrev jag mitt första inlägg. Men då på adressen http://malinretzinaandersson.blogg.se/

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?

Exakt en månad innan jag började blogga tänkte jag; "?" Haha. Nej men den blogg jag hört om mest var väl typ Fredrik Virtanens. Jag tyckte det verkade rätt töntigt.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?

Stina Lees, tror jag.. kan inte komma på någon annan!

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?

Jo men jag tycker jag skrev ungefär då som nu :)

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

26 stycken :)

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

Nästan alla är typ "dagboksbloggar", bara några har "teman".

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.

Englas

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.

Vad svårt! Stina Lee igen?

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

Haha, jag vet inte. Dom tycker väl att det är rätt sjysst att dom kan hålla koll på vad jag gör utan att behöva ringa ;)


10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Det hoppas jag..

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Jag berättar bara det jag känner att jag kan berätta. Brukar tänka mig för så jag inte skriver något som någon kan bli arg av.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.

Jag är öppen som en bok :D haha, neeej, men jag skriver ju såklart inte saker som jag vill hålla hemliga av olika anledningar.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

Inte så mycket alls. Klart att det är kul att folk läser o kommenterar men..

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

Njaa.. nej.. nej det tror jag nog inte


15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

Nope

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Inte vet jag. Vissa kanske bli besatta ;)

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?

Nej.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar

Nej inte som jag kan komma på.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Jag ser inga alls

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?

Jag vet inte:) Men jag hoppas det. Bloggen är ju lite som en dagbok, kul att se tillbaka på!

21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?

Orka

22 - Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?

Inte så mycket mer än att jag tycker att det är kul

23 - Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?

Lite roliga tips och ideer från andra.

24 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.

Lindha, Matilda, Karin, Gabban, Ida

1 kommentar:

Anonym sa...

åh´ja tar de nästa vecka om ja har lugnare på jobbet då ;P vi ses ikväll mitt hjärta :) pussss