13 mars 2009

April april

I totally forgot to tell you! Jag ringde ner till vårdcentralen för att få en tid hos någon läkare som kan tala om för mig varför jag varit förkyld i tre månader, och vad jag kan göra åt det. HA! Jag fick en tid i mitten på april. Helt sjukt! Det var den första tiden hon hade överhuvudtaget att ge mig eftersom det inte är akut. Som tur är känns det bättre nu, men hon sa att jag ändå måste gå på den där tiden i april så att dom kan ta prover o blaha blaha... April liksom!

Pappa berättade att Ingvar Kamprad är den femte rikaste människan i hela världen. Han har en förmögenhet på 22 miljarder dollar. Alltså 198 305 800 000 (etthundranittioåttamiljardertrehundrafemmiljoneråttahundratusen) SEK! Vi räknade lite snabbt ut att han har tjänat i snitt 273 492 SEK per timme under hela sin livstid. Det han tjänar per timme tjänar normala folk under ett helt ÅR! Det är sinnessjukt! Den 83-åriga gubben kan vi vara rätt glada över att vi har fått haft i Sverige :)


Nej nu ska jag kolla lite på SATC innan jag går och lägger mig! puss på er

3 kommentarer:

matilda sa...

för det första så suger kungsörs vårdcentral.
och för det andra så faaaan jag blir galen av att läsa om folk men äckligt mycket pengar jag vill också... vad skulle en timmas arbete göra om han kunde ge det till mig?? ingenting för honom, men det skulle förändra min livssituation för tillfället! OOOOH! hahahaaa

retzina sa...

jag vet! jag blir lite irriterad på att man ska behöva vänta en hel månad på en jävla läkartid! hur många sjuka människor kan det finnas i kungsör egentligen som tar upp ALLA tider tills dess?
och ingvar kamprad gör min liiiite avundsjuk. vadfan ska vi hitta på som ger oss samma pengar? ;) puss

matilda sa...

gaaah, tydligen så finns det inga läkare därnere, mamma får också vänta till april men 5 st diskbrock.. ej okej.
ja men alvarligt kan vi inte hitta på nått som göra oss sådär super äckel täta du o jag?? :D

o mallan, inte tuna park utan mig, :( buuuu ;)