16 augusti 2009

Magna

Ikväll har varit en spännande kväll för min moster och hennes man har varit här. Dom var i Norge för någon månad sen och letade upp en massa fakta om min mormor och hennes familj. Jag har aldrig vetat särskilt mycket om min mormor eftersom jag aldrig har träffat henne. All hennes släkt har funnits i Norge så jag (eller min mamma och moster) har inte haft någon direkt att fråga. Men nu har jag iallafall fått reda på en hel del och det känns jättekul :) Min mormors bästa väninna Elsa bor i Oslo och henne har dom hälsat på. Jag har fått reda på olika häftiga släktnamn och annat kul. Fick dessutom kolla på en massa gamla kort på min mormor och min moster och min mamma när dom var små. Jag kan verkligen önska att jag hade fått träffa min mormor. Jag älskar henne fast jag aldrig träffat henne!
Det gulligaste av allt var ett brev som min morfar skickade till min mormor när hon var hemma hos sin familj i Kirkenes. Han skrev så sött att han saknade henne och att han ville att hon skulle komma hem till Eskilstuna :)

1 kommentar:

Resistansen sa...

Vad spännande!
På fredag lär vi ju ses. Vilken tid är ditt upprop?
Jag ska jobba vid 14.15 sen, ska kolla upp hur lång tid det tar att ta sig till jobbet, sen kan vi göra en plan.