30 maj 2008

D-day

Hej bloggen! Imorgon är det D-day, dagen D. Bröllop på Ringvägen! Jag åker till Matilda klockan elva och hon fixar mitt hår.. hihi! :D Sen blir det hem o fixa klart det sista innan gästerna kommer klockan två :) Man kan tro att en hel pluton flyttat in i vår trädgård, men det är bara vårat partytält! 5*10 meter, haha! Pappa har fixat belysning i trädgården också så det är superfint! Ska föksöka ta lite bilder imorgon!

Igår jobbade jag till klockan fyra. Farbror (från Schweiz), kusin, lillebror och pappa kom förbi på jobbet och fikade lite innan vi åkte hem. Jag duschade och gjorde iordning mig fort för att åka till Skavsta, med ett viktigt stopp på vägen.. Mikaela! Hehe, hon hade bara varit hemma i en halvtimme när jag rullade in på gårdsplanen :) Hade med mig lite blommor och önska henne välkommen hem! Hon var brun och lika söt som hon alltid är, hihi! Skönt att ha min baby hemma igen!

Sen åkte jag iallafall vidare till Skavsta. Lyssnade på Queen hela vägen o vrålade med, haha :) Kom precis i tid för att hämta upp farbror nummer två (Österrike) och hans fru och barn! Pappa hade sagt åt mig att ta vägen mot Katrineholm så jag tänkte att jag skulle göra det på hemvägen. Väl i Katrineholm så var jag tvungen att välja vägen 55/56 mot Örebro eller mot Västerås, jag bestämde mig för Örebro! Sen kom vi lite på villovägar. När vi hade kört i någon timme frågar min farbror om jag verkligen tror att jag är på rätt väg. Det står nämligen Norrköping på alla skyltar, hahaha! Jag var fortfarade typ helt säker på att Kungsör var rätt nära, men när vi ringde till pappa berättade han att så var det inte ;) Vi blev alltså tvugna att åka tillbaka heeeeeeeela vägen. Suck! Jag måste fan skaffa en GPS nu asså! ;P

28 maj 2008

Blanka golv

Imorgon kommer två av mina farbröder hit och det betyder att jag måste städa mitt rum. Just nu gör jag allt för att undvika det.

27 maj 2008

Water

Ikväll har det varit mysimysi. Vi tjejer har suttit på min filt utanför Lindha och ätit vattenmelon som Mimsan hade med sig :) Mums! Sen kollade vi allihopa på Desperate, like old tjejkväll-times :) Sandra, Elin, Mimmi, Matilda, Lindha och jag! I'm lovin it!

Idag har det varit varmt vill jag säga. När jag kom hem från jobbet vid fem så stod våran kökstermometer på 35 grader :) Haha, jag inser ju såklart att det inte var såå varmt, men ändå, varmare än vanliga eftermiddagar i maj ;D

Jag har idag fått några tider på Gula Villan som jag ska jobba lite på under de veckor som jag är på museet. Alltså jobba både dag och kväll. Känns lite som att jag tar mig vatten över huvudet, men när folk ger mig "utmaningar" så kan jag liksom inte låta bli att visa att jag klarar dom. Det var nämligen så att man chef på museet undrade om jag var intresserad av att jobba på Gula Villa och då var jag lite tveksam. När jag tvekade sa han typ "Det kanske bara är vi som orkar jobba dubbelpass. Du är ju ung..". Då växte de små hornen ut och jag tänkte att jag klarar visst att jobba dubbelpass om det ska vara så :P Så nu blir det så, men bara några dagar i juni :) Börjar redan på måndag!
Imorgon ska jag ringa och boka soldusch, jobba, kanske åka in till stan (igen!).. vi får se! Ha det fint.




Imorgon börjar jag jobba halv åtta. Jobbigt för mig som är sjuuuukt trött på morgonen, men det ska nog gå bra.

26 maj 2008

Sommarresa

Jag har ju glömt att berätta en sak. Jag upptäckte att Ann-Lo på Klockis var gravid när jag var där o hälsade på :) Och så sa tjejerna att Sussie också ska få en liten bebbe till, hihi! Så babyboomen fortsätter i Västerås ;P Jättekul tycker jag! Ann-Lo ska få dan innan min födelsedag, 19 september, och Sussie skulle nog få i oktober :)

En plan som jag kom på just nu är att jag ska åka Sverige runt vecka 30. Bila längs båda kusterna och njuta av det fina underbara sommarvädret :) För det kommer bli världens bästa sommar i år. Vi har röstat. 3-0! Nu måste jag bara hitta ett crew att åka med :)

Yeahyeah

Det känns mest som om jag ber om ursäkt för att jag inte skriver i bloggen när jag väl skriver ;) Haha, men var glada för det för det betyder att jag har lite mer liv än vanligt.. men nu ska jag "styra upp" det här som Lindha så vänligt bett om!
Den här veckan kom nog bli rätt stressig för mig eftersom mamma och pappa gifter sig på lördag. Mycket som ska fixas och ordnas :) Mat, kläder, solning, dukning, städning.. jaa, ni förstår! Och så kommer ju släkten redan i veckan dessutom! :) Men det ska bli superkul.. jag älskar verkligen min släkt!
Nu ska jag dra in till staaan! VI hörs! pusspuss

24 maj 2008

Schlager

Hej bloggen! Gissa vart jag är! -Stämmer bra det; på jobbet såklart ;P Det känns nästan som om jag är mer här än hemma nuförtiden :) Jag sitter och väntar på att klockan ska bli kvart över tolv så att Eurovision tar slut, för då tror jag också att gästerna går och lägger sig, hehe! Jag som älskar schlager kan alltså inte njuta av Eurovision. Tråkigt! Tänker på hur mysigt det kunde varit ikväll! ;) Men men..
Jag har haft en superfin dag. Lindha, jag och Patrik var i Västerås och jag har shoppat litegrann. Pioner som snittblommor till mamma i morsdagspresent, lite kläder till mig själv och en cool t-shirt med en pickadoll på till lillebror, haha!

Imorgon blir nog en rätt slapp dag. Gratta mamma o sen träffa tjejerna på kvällen hoppas jag :)
Nu ska jag gå och putsa bestick, är ni avundsjuka? ;P pusss

23 maj 2008

Kill

Hihi, pratade precis med jordens glädjespridare; Lindha :) Vi ska åka till Västerås imorgon o gå på stan! Patrik med! Jag har stora planer.. måste hitta lite smycken till min klänning till bröllopet (den 31:a maj smäller det) och så vill jag ha massa sommarklänningar och annat fint! Tänkte kika in lite på Klockmaster också och heja på mina gulltjejer. Hoppas dom jobbar allihopa! Vill ha en uppdatering :D Och så kanske kusin Linda jobbar på SOLO? Hoppas hoppas!

Snart ska jag åka iväg och hämta pappa i Eskilstuna.. inte så kul. Men ibland får man ställa upp! Som han och mamma har ställt upp för mig så ;) Har kollat på Kill Bill Vol.2 nyss med mamma. Äcklig tyckte jag, så nu mår jag lite illa. Gav upp när dom grävde ner Uma Thurman i en likkista i jorden. Blä! Men mamma säger att hon måste se den här "delen" (som hon säger eftersom hon är helt övertygad att det är en serie, haha!) eftersom hon såg den första "delen" förra veckan. Hehe, jaja... jag fick iallafall lite ryggmassage undertiden som jag genomled den första halvtimmen på filmen ;)

Nu ska jag bränna en skiva att lyssna på in till stan :) Hoppas ni har en bra fredagskväll! Kram

Hej hej

Hej hetingar! Jag är på jobbet! Ledig ikväll och så händer det såklart iiingenting :/
Funderar på om någon är intresserad av att åka o fiska på söndag. Skriv kommentar :)

pusspuss, åter till arbetet!

21 maj 2008

Säng

Sorry att det inte blev något inlägg igår. Jag däckade i min säng direkt när jag kom hem från jobbet och vaknade klockan sju när Lindha ringde och undrade vart jag var, eftersom vi skulle gå på promenad ;) haha!


Idag har jag jobbat mellan 11 och 20. Det har gått bra :) Mina jobbarkompisar är lika galna som vanligt, hehe! Lena sa faktiskt något väldigt gulligt idag. Mina jobbarkompisar hade tillsammans kommit överens om att jag var definitionen på ordet 'snäll' :) Snällt va?
Imorgon jobbar jag dag och likadant på fredag. På lördag jobbar jag däremot kväll. Typiskt! Hade velat göra något roligt! Typ kolla på Eurovision eller gå ut på krogen.. men så blir det inte :/ Vad ska ni göra ihelgen?

pusspuss, nu ska jag jag kolla på tv :)

19 maj 2008

Make up!

Hemma igen! Har hunnit med massor idag :) Varit inne i Eskilstuna och köpt lite kläder och smink! Det blev en vit oversized skjorta och en svart sunsuit, en ögonbryns penna och ny foundation :) Hälsat på min sommarchef och sagt att jag inte kan jobba vecka 34-35. Pratat med Ann på Väster och bestämt att jag ska jobba på Kungsladugården vecka 29. Kanske också fixat jobb till Sandra? :) Beställt nya linser eftersom jag haft dom här lite väl länge redan.
Så här ser sommarveckorna ut med jobb/ledighet;
Vecka 23-27 - Jobb på Munktellmuseet
Vecka 28 - Gotland
Vecka 29 - Jobb på dagis
Vecka 30 - Ledig, fri för vadsomhelst :)
Vecka 31 - Utomlandsresa med la familia
Vecka 32 och framåt - vet inte!
Om en stund ska jag och Matilda och Lindha ta en powerwalk! Jag tror vi alla behöver prata lite :)

Australien

Inatt drömde jag en aaasjobbigt dröm, haha! Jag skulle åka till Australien med en massa kompisar och vi skulle åka buss till flygplatsen. Alla stod utanför mitt hus och skulle hämta mig när jag kom på att jag inte hade packat min väska. Jag hade bara min handväska med mig, haha!
Mitt försvar var typ att jag trodde att jag packat för att jag hade packat till en annan resa som jag redan varit på. Lite jobbigt! Så jag var iallafall tvungen att riva ner alla mina grejer i väskan. Det var typ sjuukt psykiskt jobbigt för mig som måste ha full koll på vad jag har i väskan och vill tvätta o planera god tid i förväg jämt. Damn! Hehe, men jag kom iallafall med på resan och sen väcktes jag av ett telefonsamtal :) Får väl se om jag får se Austalien imorgon istället :P
Nu ska jag fixa iordning mig o dra in på stan och shoppa ihjäl mina sorger :)
Ta hand om er! pusss

18 maj 2008

Back to black

Jag tycker den här låten är grym! Sån jävla känsla i den. Hela Amys album är riktigt bra.. synd att man måste vara nerknarkad för o göra bra musik.

Mmm


Igår blev en riktigt trevlig kväll; precis som jag hoppats :) Elin, Sandra, Lindha, Matilda, Jossan, Mimmi, Cissi, Alex och jag samlades på Mekong och åt supergod mat. Hur mysigt som helst! Älskar när vi är så många :) Sen kom Gabban & Micke och Gabbe & Linus också och drack lite öl med oss.. kunde inte ha blivit bättre! Askul o se dom allihopa!
Kvällen slutade hemma hos Lindha där vi satt och drack lite vin :) Myyyys!

Idag har jag varit hemma hos Jossan och ätit frukost med henne och Lindha. Jossan ska ju åka idag igen :P Man får inte se mycket av henne så det gäller att passa på!

Nu ska jag lägga mig i jacuzzin och glömma att det regnar ute! Hihi! puss

17 maj 2008

YSL

Har inget vettigt att skriva idag. Inga samhällsfilosoferingar och inget som hänt hittills idag. Ska snart sticka iväg på musikalen, först ska jag äta lite bara!
Kan iallafall säga att jag älskar min YSL mascara, den är grym :) Sminkar mig nu så det var därför jag kom o tänka på det. Haha! Är lite ledsen över att min foundation håller på o ta slut bara.. snålar som fan nu eftersom jag inte vet när jag kommer in till stan nästa gång. Fast snart är det sommar o då ska jag försöka ha så lite smink som möjligt :) Hihi

16 maj 2008

Vaniljglass

Igår kväll var helt galen. Jag var typ gråtfärdig när jag kom till Lindha. Hade en asjobbig dag på jobbet och så hade jag cyklat hem i spöregn.. sen flamsade vi i typ två timmar och jag gick hem med ett stort leende på läpparna, haha!
Idag har jag förberett för Bärsingens fest. Peter Siepen och Måns Möller kommer till Torpet och ska underhålla.
Thomas gjorde jordens klantigaste grej och jag tyckte verkligen synd om honom... han hade kokat iordning en "smet" som skulle bli vaniljglass och helt plöstigt hör vi bara hur någon skriker inne i köket. Det var Thomas som hade tappat ut den varma vaniljsmeten över hela köksgolvet! Han var helt hysterisk och sa tämligen uppgivet att "Det är lugnt, den ska bara stå på bordet som glass om fyra timmar. Jag gör en ny". Sen var det dödstyst i köket i några lååånga minuter. Det händer inte ofta när Thomas jobbar :) Det sköna med Thomas är att han inte är så långsint, haha! Det tog typ 10 minuter och sen var han på topphumör igen. Ingen idé att sura över någon som man ändå inte kan ändra på.. :D Vi fick jordgubbar doppade i choklad av honom! Hihi!

Ikväll ska jag och Lindha hem till Patrik och kolla på någon dansfilm. Jag är ingen dansfantast direkt, men det ska bli skönt att sitta ner och ta det lugnt o käka lite godis (Lindha har lovat att vi ska köpa godis, haha). Inget ritch ratch idag ;)

Imorgon blir det finmiddag på Mekong med tjejerna. Mums! Och på dagen ska jag kolla på lillebrors musikal. Hoppas bara jag får en biljett!!
Måste käka nu! Ta hand om er! pusspuss

Cannabis

Hur ofta händer det att en hel publik jublar och applåderar åt en kille som erkänner att han rökt cannabis?
Jag tycker det känns lite sjukt.. vad tycker ni?

http://kanal5.se/web/guest/sanningensogonblick/webbtv/k5videoplayer/playlist-name/Sanningens%20ogonblick%20107/none/

15 maj 2008

Hallojhalloj

Hej hej :) Nu är jag på jobbet, slutar klockan 21.00 och då ska jag cykla så fort jag kan hem på min racercykel för Jossan är i Kungsör! Yeeah!
Snart är det helg och jag är LEDIG! Är det någon som vill följa med o kolla på min lillebrors musikal på lördag klockan fyra?! :) Säg till isåfall!
pussss

14 maj 2008

Vårruset

Jag blev lite inspirerad av färgerna på Cissis blogg och kom fram till att jag också behövde lite färg. Det är ju faktiskt sommar snart :)

Har försökt få ihop min sommar ikväll. Det är fan inte enkelt alltså. Jag vill kunna ta de tillfällena jag får att sticka iväg någonstans. Och det är inte så lätt att bara sticka om man har lovat bort sig till diverse jobb hela sommaren. :) Jag vet ju att jag ska jobba vecka 23 till vecka 27, sen ska jag åka till Gotland vecka 28. Efter det funderar jag på att tacka ja till vecka 29 och 30 på dagis. Men jag vet verkligen inte hur jag ska göra.. Vill åka till västkusten! Vecka 31 kommer vi förmodligen åka utomlands med familjen. Vill inte missa hela den här sommaren som jag gjorde med den förra! Någon som kan hjälpa mig i mitt val?! :)

Har precis varit inne på sitemeter och kollat att jag har i snitt 41 läsare varje dag. Bara idag har 88 personer varit inne och kikat på min blogg. Cooolt tycker jag :D Men det vore ännu roligare om ni kunde kommentera lite! Snäääälla!

Idag har jag jobbat mellan åtta och halv fem. Mellan halv fem och tio i fem hann jag;
  • Cykla hem från Kungsörtorp
  • Slänga av mig alla kläder
  • Duscha
  • Sätta på mig nya kläder
  • Sminka mig
  • Packa picknick-väskan

Vad jag däremot inte hann under dessa 20 minuter var att sätta på mig strumpor och skor. Haha! Hoppade in i Elins bil barfota och med tusen grejer i händerna ;) Sen åkte vi in till Örebro och tjejerna sprang Vårruset. Inte jag och Sandra och Jocke.. vi tittade på istället! Haha, vi var typ världens bästa supportrar ;) Eller huuuur, tjejer? Hihi

13 maj 2008

Typiskt

Har precis kommit hem ifrån jobbet. Sjukt ont i magen o det bara trycker över bröstet. Vet inte riktigt varför det blev så.. kan vara för att jag stressat hela dagen och bara ätit några ostbågar sen halv två kanske. Vet inte! Drygt är det iallafall och jag orkar inte fixa någon mat just nu. Ska kolla klart på The Hills innan jag försöker åtsadkomma något igen. Såg precis att det är säsongsfinal, så det kommer ta ett tag innan jag får se det igen :/ Fast det är iallafall säkert att det kommer en säsong fyra, så det känns ju bra..
_______________________
19.56 - Nu har jag kollat klart på det avsnittet och om jag inte hade ont i magen innan så fick jag det verkligen nu.. vill inte att dom ska vara osams! Och så kommer jag inte få se nya avsnitt förrän i augusti. AUGUSTI liksom :(

12 maj 2008

Röd sommar

(klicka på bilden, för att se den större. blir dålig upplösning när jag lägger den i inlägget. förstår inte varför :/)

Idag har varit et jätteskön dag. Det har varit ganska lugnt på jobbet så jag har hunnit med småpyssel som att vattna blommor, fylla kylar och sopa golv.. i lugn och ro! Det var skönt. Annars är jag ofta så himla stressad på jobbet att jag bara hinner göra det allra viktigaste. Fick till och med beröm av Lena för att vi hunnit med så mycket :) Imorgon jobbar jag mellan 10.00 och 19.00. Rättså bra pass ändå. Passar mig som är morgontrött, men samtidigt inte vill jobba hela natten :) Har börjat cykla till jobbet btw. Det känns bra. Nyttigt! Mamma har sålt bilen och jag insåg att jag varit dum i huvudet som inte börjat cykla tidigare. Nästa måndag får vi vår "nya" bil. Eller den bilen som vi ska ha i ett halvår tills kontraktet går ut för han som haft den innan. Sen får vi en ny bil igen :D

Imorgon på kvällen ska jag träffa Lindha och förhoppningsvis de andra tjejerna med. Behöver lite tjejsnack! Jag vill åka in o kolla på Vårruset på onsdag också :) Vet inte vilka som ska in bara.. Vill inte åka själv ju! Så följer Cissi med hem på onsdag :D Hihi! Och Jossan ska komma hem i helgen.. det börjar likna nått ;)

Jag har precis kommit på den brighta idén att Anna ska ta sitt körkort på intensivkurs här i Kungsör så hon kan spendera lite tid med mig! Och så har jag också kommit fram till att vi kommer att jobba bara några meter ifrån varandra i sommar! :D Det gör hela sommarjobbsgrejen MYCKET lättare ;) Har lite ångest över att jag ska spendera hela juni tillsammans med hundratals traktorintresserade gubbar, haha :D Man kan säga att jag "sticker ut" lite ;)
Nej nu borde jag kanske gå o lägga mig så jag inte försover mig imorgon